Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12279/768
Title: | Defi QCM – Formation Evaluer les Acquis des étudiant·es par QCM |
Authors: | MALCOURANT, Emilie RAUCENT, Benoît GUISSET, Manuela |
Keywords: | QCM multiple choice questions règles de formulation évaluation des acquis évaluation |
Issue Date: | 14-Apr-2020 |
Publisher: | LLL (Louvain Learning Lab, Université catholique de Louvain) |
Audience: | teacher |
Educational Level: | Other |
Typical Learning Time: | Other |
Material Type: | Other |
Media Format: | Other |
Abstract: | Quels acquis peut-on évaluer par QCM ? Quels types de questions QCM pour aller plus loin que la restitution? Quelles sont les règles de rédaction ? Quel barème de correction utiliser ? Qu’il se déroule en auditoire ou à distance, les défis pour concevoir un « bon » QCM restent importants. Ces questions et d’autres seront soulevées dans ce matériau support d'un webinaire organsié par le Louvain Learning Lab |
URI: | https://hdl.handle.net/20.500.12279/768 |
Appears in Collections: | Education Faculty development |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Formation QCM_OER.pdf | 95.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
External Links in This Item:
External Ressource | Description | |||
---|---|---|---|---|
Formation QCM by Louvain Learning Lab | 279 B | URL | Redirect to |
This item is licensed under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) |