Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12279/768
Title: Defi QCM – Formation Evaluer les Acquis des étudiant·es par QCM
Authors: MALCOURANT, Emilie
RAUCENT, Benoît
GUISSET, Manuela
Keywords: QCM
multiple choice questions
règles de formulation
évaluation des acquis
évaluation
Issue Date: 14-Apr-2020
Publisher: LLL (Louvain Learning Lab, Université catholique de Louvain)
Audience: teacher
Educational Level: Other
Typical Learning Time: Other
Material Type: Other
Media Format: Other
Abstract: Quels acquis peut-on évaluer par QCM ? Quels types de questions QCM pour aller plus loin que la restitution? Quelles sont les règles de rédaction ? Quel barème de correction utiliser ? Qu’il se déroule en auditoire ou à distance, les défis pour concevoir un « bon » QCM restent importants. Ces questions et d’autres seront soulevées dans ce matériau support d'un webinaire organsié par le Louvain Learning Lab
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12279/768
Appears in Collections:Education
Faculty development

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Formation QCM_OER.pdf95.65 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
External Links in This Item:
External Ressource Description  
Formation QCM by Louvain Learning Lab279 BURLRedirect to