Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12279/1079.2
Title: | Utilisation Responsable de l’Intelligence Artificielle Générative / Responsible use of Generative Artificial Intelligence |
Other Titles: | Rapport du Groupe de Travail UCLouvain / Work of a UCLouvain Working Group |
Authors: | DEVILLE, Yves Et Al. |
Keywords: | intelligence artificielle IA générative éthique professionnelle recherche pédagogique recherche scientifique AI |
Issue Date: | Jul-2024 |
Audience: | Teacher Learner |
Educational Level: | Other |
Typical Learning Time: | Other |
Material Type: | Working Paper |
Media Format: | Text |
Abstract: | Ce document, résultat du travail d'un Groupe de Travail de l'UCLouvain, propose des recommandations pour une utilisation éthique et responsable de l’IA générative, tant en enseignement qu’en recherche. Après une présentation succincte de l’IA générative, ce document aborde l’IA générative du point de vue de l’étudiant·e, de l’enseignant·e ainsi que du chercheur et de la chercheuse. Pour chacune de ces vues, une série de recommandations sont proposées // This document, the result of the work of a UCLouvain Working Group, proposes recommendations for the ethical and responsible use of generative AI in both teaching and research. After a brief presentation of generative AI, this document looks at generative AI from the point of view of the student, the teacher and the researcher. For each of these views, a series of recommendations are proposed. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12279/1079.2 |
Appears in Collections: | Faculty development |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
IAGenerative_Groupe_de_Travail_UCLouvain_2024_06.pdf | Rapport IA générative | 581.3 kB | Adobe PDF | View/Open |
IAGenerative_Groupe_de_Travail_UCLouvain_2024_06_EN.pdf | Work of a UCLouvain Working Group_English version | 385.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0) |